woensdag 18 maart 2009

Ding 22


Bibliotheek 2.0 en de toekomst van bibliotheken.
Ik heb uit de bronnenlijst het artikel van de "Oriënt Express" gelezen omdat deze in het het Nederlands is. Dit alles was heel duidelijk. Een mooie uitspraak van Michael Stephens vond ik: de bibliotheek is van de gebruiker en altijd bereikbaar.
Het is zo dat de bieb altijd bereikbaar is voor de gebruiker. Ze kunnen van zoveel diensten gebruik maken en dit dag en nacht. Als de bibliotheek niet open is, kan de gebruiker in feite altijd nog met veel dingen via internet bij ons terecht.
Daarna heb ik mij aangemeld bij de Nederlandse bibliotheek 2.0 ning. Ik ben met een paar collega's vrienden geworden en heb wat op de site rondgesnuffeld. Ik kwam hele leuke dingen tegen, o.a. de mogelijkheid om widgets te plaatsen die met de bieb te maken hebben. Ik heb dan ook op mijn blog een widget geplaatst waarop bezoekers kunnen zien of de bieb een bepaald boek heeft. Het is dan wel van de bibliotheek in Antwerpen, maar ik vond het toch leuk om op mijn blog te plaatsen.

Op korte tijd is het in de bibliotheek flink aan het veranderen en we moeten ervoor zorgen dat we met de tijd mee gaan wat soms best wennen is.

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad zo'n widget zouden we ook moeten hebben. haha.. hoop dat dit op korte termijn ook voor onze catalogus kan!!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke widget, Christa.Dat wordt weer neuzen op bibliotheek 2.0.
    Groetjes Pleunie

    BeantwoordenVerwijderen