zaterdag 7 februari 2009

Ding 14

Instant Messaging. Weer een moeilijk woord dacht ik. Tot ik verder ging lezen en het eigenlijk gewoon 'chatten' bleek te betekenen. Eindelijk iets waar ik al bekend mee ben! Sinds afgelopen september ben ik al regelmatig aan het chatten. Aanleiding hiervoor was dat mijn dochters allebei op kamers gingen in Breda. Om niet steeds te hoeven bellen of smsen, want die jeugd van tegenwoordig zit zo snel over hun abonnement heen, besloot ik dat het noodzakelijk was om te leren msnen. Dus voor ze naar Breda vertrokken hebben ze mij met msn leren werken en ik moet zeggen dat me dat nu heel aardig lukt. Bijna dagelijk maak er daar ook gebruik van, wat best gezellig is en wat me uren aan tijd kan kosten!
Dit ding was dus voor mij een fluitje van een cent! Het enige wat 'nieuw' voor mij was, was het verzenden en ontvangen van bestanden via chatgesprekken. Dit heb ik dus wel een aantal keer geoefend en ik denk dat ook dit heel handig kan zijn!
Voor vandaag heb ik het nu wel weer gehad, nu een paar daagjes rusten en alles nog eens op het gemak herhalen en uitproberen en dan op naar ding 15!

3 opmerkingen:

  1. Lijkt het je ook iets om een chatfunctie binnen de bibliotheek te gebruiken? En hoe zie je dat voor je?
    Af en toe moet je je zeker een momentje rust gunnen!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een chatfunctie lijkt mij niets als je in de uitleen staat omdat dat storend is voor de leners, als je kantoor werk doet zou het evt, nog te gebruiken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan de balie is het geen doen inderdaad, maar hier op kantoor staat de Meebo chat op bepaalde uren open en er wordt steeds meer gebruik van gemaakt. Ik zie het toch als een extra service richting klant.

    BeantwoordenVerwijderen