donderdag 26 februari 2009

Ding 17

Na alles weer door gelezen te hebben wat verwacht wordt van ding 17 ben ik de verschillende sites gaan bekijken. Hierbij viel mij op dat er bij de eerste sites die ik aan klikte weer veel in het Engels stond. Nadat ik "Web 2.0 in kaart gebracht" bekeken had dacht ik: hier kan ik misschien wel iets uithalen. Na ongeveer de halve reeks bekeken te hebben kwam ik hyves tegen. Daar ik toch al eens van plan was dit voor mij zelf op te starten ben ik er maar gelijk aan begonnen. Ik heb bij hyves een profiel aangemaakt en heb daar ook vrienden uitgenodigd. Verder heb ik mijn pagina een beetje vrolijk vorm gegeven en al na een paar uur had ik een paar krabbels ontvangen! Het is een sites waar je ook veel mogelijkheden hebt en die je voor jezelf kunt uitbreiden zoveel je wilt.
Voor de bibliotheek zie ik er geen mogelijkheid in om hyves te gebruiken omdat er eigenlijk toch meer persoonlijke berichten opkomen. Wat misschien wel zou kunnen is een openbare hyves van de bieb waar dan bijvoorbeeld het laatste nieuws op gepubliceerd wordt of foto's/filmpjes van lezingen.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Christa,
    Jessica heeft een hyves voor de bieb gemaakt: http://biebzvl.hyves.nl/ Kom bij de club zou ik zeggen....
    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Conny,
    bedankt voor de tip, ik ben ook bij de club.......
    groeten Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed werk! De Zeeuwse Bibliotheek heeft ook een hyves-profiel trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen