dinsdag 27 januari 2009

Ding 11 en 12

'Wikipedia', daar had ik al wel eens van gehoord. Maar wat het was???
Ondertussen ben ik daar wel achter. Super handig, zo'n grote online encyclopedie!!
Dit lijkt me een hele handige site, als ik nog eens uitgebreide informatie nodig heb, zal ik deze denk ik zeker wel eens gaan raadplegen.

Zelf met wiki's aan de slag was nog een beetje onwennig. Wel vond ik het interessant dat in het instructiefilmpje werd getoond dat je het bijvoorbeeld kunt gebruiken als je bezig bent met iets te organiseren om bijvoorbeeld na te gaan wat er al gedaan is en wat er nog gedaan moet worden. Dit zou voor de bibliotheek wel eens handig kunnen zijn, als je bijvoorbeeld met meerdere mensen iets organiseert en niet altijd op hetzelfde moment aan het werk bent.
Ook ben ik een beetje aan de slag gegaan met de 'favoriete-wiki's'. Hier zie ik echter minder het nut van in, al is het natuurlijk wel gewoon leuk.

2 opmerkingen:

  1. Christa,

    Dat gaat lekker met je, je gaat als een speer, je bent niet meer bij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een wiki kan een goed middel zijn om projecten op te zetten. Een plaats om documenten te bewaren, te delen etcetera hetzij openbaar (zoals wikipedia) of in een besloten omgeving (wiki's die bijvoorbeeld als een soort intranet ingezet worden)

    De favoriete wiki's zijn natuurlijk bedoeld om een beetje te experimenteren hoe zo'n wiki nou werkt en wat je er mee kan. Probeer maar gewoon eens een paar dingen uit. Succes

    BeantwoordenVerwijderen