vrijdag 16 januari 2009

Ding 5

Vanochtend ben ik met ding 5 aan de slag gegaan. Punt 1 en 2 was het zelf vinden van RSS-symbolen, dat is me wel gelukt op enkele sites van bibliotheken. Die heb ik dan dus ook aan mijn Netvibes toegevoegd. Daarna is het me gelukt om alles onder verschillende tabbladen te sorteren. Resultaat: mijn Netvibes ziet er nu best overzichtelijk uit!
Tot nu toe ging ding 5 me dus best goed af.
Bij opdracht 3 werden mijn ervaringen met de zoekmachines gevraagd. Google Blogsearch vond ik best handig. Ik heb wat zitten proberen met termen als 'vakantie' en 'herfst', en dat ging best goed. Veel verschil met de gewone zoekmachine van google was er niet, behalve dat er nu alleen blogs werden gevonden. Ook heb ik de instelling 'Resultaten sorteren op datum' bekeken.
De zoekmachine van Bloglines vond ik een stuk minder duidelijk, omdat deze helemaal in het Engels was. Ik heb toen gekeken of er van Bloglines ook een Nederlandse variant was, maar dat was allemaal erg onduidelijk. Mijn voorkeur gaat dus zeker uit naar Google Blogsearch.
Op naar ding 6!

1 opmerking:

  1. Mooi dat het gelukt is allemaal. En heel goed dat je de keuze hebt gemaakt die bij je past.

    BeantwoordenVerwijderen